Great Ocean Road & het Eureka Skydeck - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne grote Punt - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & het Eureka Skydeck - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne grote Punt - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & het Eureka Skydeck

Door: yvonnegrotepunt

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik wat gepost heb, dus het werd weer eens tijd!
Vorige week zijn we de hele week op de universiteit aan het werk geweest voor onze scriptie. Helaas had ik een tegenvaller...m’n adapter was ermee gestopt, dus maar een nieuwe gekocht. Verder zijn we donderdagavond voor de verandering weer eens wezen shoppen bij Highpoint.
Vrijdag was het dan eindelijk zover...de Great Ocean Road!! We hadden er al even naar uitgekeken en hadden er enorm veel zin in! We verzamelden in het centrum van Melbourne waar we de auto gehuurd hadden samen met 4 Nederlandse jongens en de mascotte van 2 van deze jongens (Hans Orange). Toen we eenmaal de sleutel hadden gingen we op zoek naar de auto: een witte Kia Carnival. Het viel ons enorm mee hoeveel ruimte we hadden. Het was nog een hele klus om met de auto Melbourne uit te rijden. Ten eerste omdat je dus aan de linkerkant van de weg moet rijden, waardoor af en toe wat stoepjes meegepikt worden. En daarnaast wisten we ook niet precies de weg, waardoor het iets langer duurder. Eenmaal buiten Melbourne ging het behoorlijk snel. We kwamen aan in Torquay, dit is het begin van de Great Ocean Road. Hierna zijn we doorgereden naar Bells Beach, de mooiste surfplek in deze omgeving. Alleen was er op dit moment niemand aan het surfen...een beetje jammer. Helaas was het ook erg bewolkt, maar dit mocht de pret niet drukken. We hebben hier even rondgelopen en zijn weer in de auto gestapt. We zijn doorgereden naar de Erskine falls. Eindelijk zagen we dus onze eerste waterval! We moesten er behoorlijk ver voor naar beneden lopen, maar het was het helemaal waard! Na de Erskine falls was het al bijna etenstijd dus zijn we doorgereden naar Apollo Bay om een hostel te zoeken. Bij het hostel hebben we gebruik gemaakt van de BBQ. ’s Avonds hebben we nog gezellig wat gedronken.
Zaterdag zijn we een stukje teruggereden. Hier werd onze aandacht getrokken door papegaaien. Even later kwamen we er ook achter dat er koala’s in de boom zaten! Het blijkt inderdaad waar te zijn dat ze erg weinig bewegen. We vonden het al heel wat dat we ze zagen eten! Verder hebben we hier de papegaaien kunnen voeren. Onderweg naar de volgende stop zagen we ineens heel veel chinezen ergens staan te fotograferen. Dus wij zijn ook maar even uitgestapt. En ja hoor..hier zaten heel veel koala’s!! We zijn hier even rondgelopen en hebben super veel koala’s kunnen zien! Hierna zijn we verder doorgereden naar de Treetop Adventures. Dit is een regenwoud waar je doorheen kunt lopen en waar je zelfs evenhoog als de boomtoppen kunt lopen. ’s Avonds hebben we wat gegeten en hebben we spelletjes gedaan onder het genot van een wijntje.
Zondag zijn we naar de 12 apostelen en Loch and Gorge gegaan. Helaas staan er tegenwoordig geen 12 apostelen meer, maar nog maar 8. Hier waren weer heel veel foto momentjes. Hierna was het tijd om een ziekenhuis te gaan zoeken voor mij. Ik had namelijk sinds donderdag een rood oog wat enorm pijnlijk was. Het ging maar niet over dus ik wou het toch even laten checken. Dit bleek wel verstandig te zijn want ik had een flinke beschadiging op mijn oog. Het viel op dat ze het wel erg uitgebreid aan het bekijken waren. Ik kreeg druppels en creme mee en moest de volgende dag terug komen omdat ze bang waren dat ik permanente schade zou houden. Na het ziekenhuis zijn we op weg gegaan naar het hostel. Hierna was het tijd voor onze eerste openbare BBQ. Dit is erg bekend in Australie. Overal staan BBQ’s die je kunt gebruiken als je dit wil. We hebben heerlijk gegeten en hier nog even wat gedronken.
Maandag zijn we naar het strand gegaan. ’s Middags was het tijd voor de controle van mijn oog. Gelukkig was de beschadiging al een stuk minder geworden en zou dit weer helemaal goed komen. Hierna was het tijd om terug te rijden naar Melbourne. Thuis hebben we met z’n allen pizza gegeten bij ons thuis om het weekend goed af te sluiten!
Dinsdag was het weer tijd om naar de universiteit te gaan. We hebben weer verder gewerkt aan onze scriptie. Dinsdag en Woensdag hebben we nog twee logeetjes gehad. Joel en Ewout moesten namelijk hun appartement uit en hadden inmiddels een nieuw appartement, maar konden hier nog niet in. Donderdag ben ik opnieuw naar het ziekenhuis geweest, want m’n oog werd er nog steeds niet beter op. Hier dachten ze dat ik wat in mijn oog had en probeerden ze dit eruit te halen met een wattenstaafje en een naald. Ja, ik vond het ook behoorlijk eng klinken, maar dit viel uiteindelijk mee! Daarnaast was m’n oog verdoofd en voelde ik er niets van. Toch was het wel een beetje een vreemde ervaring.. Ik moest 2 dagen met een lapje voor m’n oog gaan lopen en de druppels en creme vaker gaan gebruiken. Dus daar liep ik dan..als een piraat. Nu kon ik ook eens ervaren hoe het is om 1 oog te hebben..ik ben bijna een paar keer tegen mensen opgebotst en inschenken in een glas ging ook niet erg goed. Na het ziekenhuis hebben we 3 meiden opgepikt van het station die een weekend in Melbourne zouden blijven. Zij zaten zelf in Sydney. Vrijdag ben ik thuis gebleven, aangezien ik met 1 oog toch niet heel veel kon. ’s Avonds kregen we bezoek van alle jongens en hebben we gezellig wat gedronken en spelletjes gespeeld.
Zaterdag vertrokken de meiden uit Sydney al vroeg naar de Great Ocean Road. Wij hebben deze dag de toerist uitgehangen. We hoorden van de meiden uit Sydney dat we een tour met de tram moesten doen. Erik kwam op het ‘goede’ idee om dan maar de bus te pakken, want dan kwam je op veel meer plekken. Dit hebben we dus ook gedaan. Helaas was de bustour behoorlijk saai en kwamen we eigenlijk alleen maar op plekken die we al kenden, maar we hebben het gelukkig wel gezellig gehad. Inmiddels heeft zich nog een Nederlanse jongen bij onze groep aangesloten. We hebben nu dus een gezellige groep van 8 Nederlanders. ’s Avonds was het tijd om eens met z’n allen uit te gaan. We zijn eerst het appartement van Ewout en Joel gaan bewonderen. Er viel niet erg veel te zien, want ze hadden nog geen meubels..op een tv en 2 banken na. Hier hebben we wat gedronken. We zijn naar een nachtclub geweest in het centrum van Melbourne. Hiervoor stonden twee rijen..een lange (normale) en een korte (voor vip). Wij deden net alsof we niet in de gaten hadden dat we toch eigenlijk in de lange rij moesten staan en gingen dus in de korte rij staan. Er werd ons gelijk gevraagd waar we vandaag kwamen, maar mochten gelukkig doorlopen. We hebben ons enorm vermaakt deze avond, wat ook wel te merken was aan het tijdstip dat we weggingen..half 6! De nightrider liep helaas niet meer, dus moesten we een taxi bellen.
Zondag hebben we heerlijk uitgeslapen, wat wel nodig was na zaterdagavond. We zijn naar de bekendste winkel van Australie gegaan: de Kmart. Dit is een uit de hand gelopen blokker alleen dan ook nog met schoenen, kleding, make-up etc. We hebben ons hier dus wel even kunnen vermaken. Hierna zijn we naar het Skydeck gegaan. Dit is een gebouw met 88 verdiepingen, waar je op de 88e verdieping een mooi uitzicht over Melbourne hebt. Het gebouw is 285 meter hoog! Daarnaast hebben we ook The Edge ervaren. Dit is een soort glazen kubus die uit het gebouw komt. Je kijkt dus tussen je benen door naar de grond. Dit was een super gave ervaring!
Maandag was het weer tijd om naar de universiteit te gaan. We zijn weer aan het werk met onze scriptie. Verder gaat het nu goed met m’n oog en kan ik (gelukkig) weer mijn lenzen in. Dit weekend is het tijd om eens te kijken hoe Sydney eruit ziet!
Liefs,
Yvonne

• 15 Maart 2012 - 12:08

Sharon:

Klinkt als een leuke reis,
    de tijd vliegt wel echt hoor!
    Geniet er nog maar van;)!
    Groetjess,,,

• 16 Maart 2012 - 11:47

Gerard En Mariët:

Wij zijn blij dat het weer goed gaat met je oog.
    Wat een ervaringen doe je daar in Austalië op, dat neemt niemand je meer af geniet er lekker van.
    Je bent toch te ver weg om na te reizen ondanks dat het wel hele leuke verhalen zijn.

• 16 Maart 2012 - 19:26

Elly Van Munster:

Hallo Ivon je heb een leuk verslag geschreven je ontdekt nu toch heel veel nieuwe dingen die ze niet meer van je afpakken. Geniet er maar van.Gr Elly van Munster

• 20 Maart 2012 - 18:47

Mloesss:

Klinkt goed allemaal Yvonnee!!:D en ook de foto's,, gaaf zeg!! Veeel plezier nog!! Nog paar weekjes en dan komt je vriendje al! Geniet nog van je vrijheid:P haha!! Liefs,,