Tasmanie, Surfen & uitgaan - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne grote Punt - WaarBenJij.nu Tasmanie, Surfen & uitgaan - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne grote Punt - WaarBenJij.nu

Tasmanie, Surfen & uitgaan

Door: yvonnegrotepunt

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 April 2012 | Australië, Melbourne

Hi everyone!
Vorige week donderdagavond werd het tijd om een keer naar de kapper te gaan. Bij ons in de buurt zit een huiskapper, dus wij gingen daar maar eens heen. Helaas kon de vrouw geen Engels en moest zijn zoon vertalen wat we wilden. Dit verklaard dan ook het resultaat: te kort! Maar gelukkig groeit ons haar weer aan!
Vrijdag moesten we er weer enorm vroeg uit om naar het vliegveld te gaan. We hadden het zo goed uitgestippeld dat we precies op tijd kwamen. Op het vliegveld stond er ‘Final call’ bij onze vlucht, dus we moesten het laatste stukje nog even rennen om het vliegtuig te halen. Wij waren dan ook de laatste mensen die in het vliegtuig moesten. In Launceston (plaats in Tasmanie) gingen we op zoek naar het bedrijf waar we onze auto gehuurd hadden. Eenmaal de auto geregeld te hebben gingen we op weg. Na 1 uur rijden waren we al van mening dat Tasmanie toch veel mooier was dan Sydney. Dit kwam natuurlijk ook door het weer, aangezien we in Sydney slecht weer hadden en hier de zon scheen. Na niet al te lang rijden hadden we al de eerste dode kangoeroe gespot! Hier zal het dit weekend dan ook niet bij blijven. Ik denk dat we nog meer dode dan levende dieren hebben gezien, maar dat blijkt in Tasmanie erg normaal te zijn. ’s Middags was het tijd dat ik ook eens achter het stuur ging kruipen. Erg wennen om aan de linkerkant te rijden en dat de ruitenwisser en richtingaanwijzer andersom zitten! Dit ging gelukkig al snel beter! We merkten dat de snelwegen in Tasmanie niet te vergelijken zijn met die van Nederland. Op sommige snelwegen kun je niet harder dan 30 kilometer per uur en zitten bochten waar je met maximaal 15 kilometer per uur doorheen kunt. Erg wennen dus! Daarnaast verbaasden we ons erover dat fietsers gewoon op de snelweg fietsen!! ’s Middags kwamen we aan bij de Bays of Fire. Dit is een hele mooi baai met allemaal rood kleurige stenen en erg mooi uitzicht! Na de Bays of Fire zijn we doorgereden naar Hobart (helemaal in het zuiden van Tasmanie). Hier zouden we in een hostel slapen. Ook al hadden we die dag enorm veel gereden, we hebben ook enorm veel gezien! De omgeving was namelijk erg mooi! In Hobart hebben we wat gegeten en zijn we vroeg ons bedje ingekropen.
Zaterdag wouden we graag een cruise gaan doen. Helaas werd het slecht weer en hebben we besloten om dit niet te gaan doen. We raakten aan de praat met een Duitse jongen en hij vertelde waar we dan het beste naartoe konden gaan. We gingen dus maar eens op weg. We zijn naar een sanctuary gegaan. Hier worden allerlei dieren opgevangen. In dit park konden we Tasmanian Devils zien. Deze blijken erg grappige geluiden te maken. Tasmanian Devils blijken helemaal roze en ten grootte van een rijstkorrel geboren te worden. Hierna hebben we een vogelshow gezien, waarbij allerlei vogels verschillende kunstjes konden. Na de sanctuary zijn we verder gereden. We hebben gestopt bij Pirates bay (een hele mooie baai) en een blowhole (een gat in rotsen waar de zee doorheen loopt). Daarna zijn we naar white beach gegaan. Dit is een super wit strand. Hierna zijn we terug gereden naar de sanctuary. ’s Middags zouden namelijk de kangoeroes gevoerd worden. Toen we eenmaal de deur naar de kangoeroe’s doorgingen kwamen we erachter dat we dus echt tussen de kangoeroe’s konden staan! Super gaaf dus! We mochten ze voeren en aaien. Dit was super leuk om te doen! Op de terugweg naar Hobart kregen we op de Tasman Highway een klapband! Edine en Lisanne hadden geen idee wat er aan de hand was, totdat ik de auto op de vluchtstrook had gezet. Wij dus maar het verhuurbedrijf bellen. Ze zeiden ons dat we de band moesten verwisselen..alsof wij dat niet wisten. Helaas kon niemand ons daar bij helpen zeiden ze. Dus wij maar een poging wagen. Nog voordat wij de spullen uit de auto gehaald hadden stopte er al een auto voor ons. Wij helemaal blij! Een jongen kwam onze band verwisselen. We kregen het idee alsof hij dit dagelijks deed, aangezien hij binnen 10 minuten klaar was. Ideaal! Wij konden dus weer op weg naar Hobart. Hier hebben we wat gegeten en ’s avonds geklets met andere mensen in het hostel.
Zondag was het tijd om de spullen te pakken en van Hobart naar Queenstown te rijden. Onderweg gingen we langs de Russel falls en Horshoe falls. Dit zijn erg mooie watervallen! Verder hebben we nog een wandeling gemaakt langs Lake St. Claire. Hier hebben we in de sneeuw gelopen! Hierna reden we verder naar het hotel. We kwamen in een stadje dat net zo goed een ghosttown kon zijn: geen bereik met de mobiel, helemaal verlaten, oude en vervallen gebouwen en droevig weer. Onze hotelkamer pastte er precies bij: oud en vervallen. Gelukkig was het eten daarentegen wel lekker in het hotel. Wat we wel erg vreemd vonden is dat de bedden wieltjes hadden..
Maandag gingen we weer op weg naar Launceston. Onderweg zijn we gestopt bij de Cradle Mountain. Hier hebben we twee wandelingen gemaakt waarbij we heel mooi uitzicht op de Cradle Mountain hadden. We werden hier eerst met de bus naartoe gebracht. Vanuit de bus hebben we onze eerste levende wilde wallabi gespot! Na de Cradle Mountain zijn we verder gereden naar Launceston waar we weer op het vliegtuig zijn gestapt.
Dinsdag tot en met vrijdag was het weer tijd om naar de universiteit te gaan. ’s Avonds hebben we weer gezellig met de groep gegeten. Donderdagavond gingen we met de hele groep naar The Laundry. Dit is een cafe waar elke donderdagavond bandjes komen optreden en hierna een DJ muziek draait. Het grootste voordeel was nog dat ze Jugs (kan met 1,2 liter) bier en sangria hadden voor maar 7 dollar! We hebben het weer erg gezellig gehad, wat dus ook inhoudt dat het een latertje is geworden. Vrijdag hebben we er een kort dagje van gemaakt. Het was behoorlijk warm weer, dus strandweer! We zijn naar Port Melbourne geweest, want hier is ook een beachvolleybalveld! We hebben met onze groep gevolleybald tegen Indiers. We kwamen erachter dat we niet zo’n talent hadden, waardoor we dus ook alle 5 sets verloren hebben. ’s Avonds zijn we uit eten geweest.
Zaterdag was de verjaardag van Lisanne! Dit konden we dus niet zomaar voorbij laten gaan. We hebben de keuken versierd met vlaggetjes en cadeautjes voor haar gekocht. We moesten er al vreog uit, want we gingen met de hele groep surfen!! We waren hier nogal skeptisch over, maar hadden er wel zin in. In het begin was het even wennen, maar naar een paar keer oefenen konden we op de surfplank staan! Dit geeft echt een super vet gevoel! We grepen dan ook elke kans aan om in het water te kunnen zien. Ook al waren we ontzettend moe van het surfen, we gingen toch uit! We gingen eerst wat drinken bij Ewout en Joel. Zij hadden een manier bedacht om hun mooie groene muren te bedekken: iedereen die langs kwam moest een tekening maken die weer moest aansluiten op een andere tekening. Na onze tekenkunsten getoond te hebben gingen we de stad in. Hier waren we in een cafe genaamd Chaise beland. Het was weer enorm gezellig, waardoor het alweer laat was geworden. Zondag hadden we besloten om er een relaxte dag van te maken: shoppen!
Deze week was onze laatste week op de universiteit. We zijn weer verder gaan werken aan onze scriptie, hebben meegedaan aan het onderzoek van Rob en gekeken bij afname van verschillende testen. ’s Avonds hebben we bij Jackie gebbqd, met de groep gegeten en gebbqd bij het strand. Een echt druk leven dus. Vandaag is onze laatste dag op de uni: dus appeltaart als traktatie! Morgen is het goede vrijdag en is de universiteit dicht. Aangezien het mooi weer wordt, gaan we weer surfen! Hier kijken we al enorm naar uit! Zaterdag gaan we nog wat met de hele groep drinken, waarna ik Rob ga ophalen van het vliegveld! Maandag begint het rondreizen langs de East Coast. Dit zou dus zomaar het laatste verhaaltje kunnen zijn, aangezien ik niet weet of ik ergens op internet zou kunnen.

Liefs,
Yvonne

• 05 April 2012 - 18:29

Anita:

Geweldig om al je verhalen te lezen. Ik wens je samen met Rob erg veel plezier. Je zult er wel naar uit zien.
    Gr Anita

• 06 April 2012 - 10:51

Sharon:

Weer een hele ervaring rijker zo te lezen, gaaf zeg!! Heel veel plezier met Rob samen,,!!
    X

• 06 April 2012 - 19:11

Jan En Ine:

Zo je verslagen te lezen bevalt het je daar goed. Nu de stage is afgelopen en Rob komt wensen wij jullie een goede reis door Australië. Groetjes uit De Lutte

• 08 April 2012 - 10:55

Oma, Gerard, Mariët:

Yvonne het is nu 1ste paasdag en hebben met Oma het laatste verhaal met veel plezier gelezen en alle foto's bekeken.
    Het was genieten.
    Inmiddels is Rob al bij je en wij wensen jullie samen een hele mooie vakantie.
    Groetjes uit Losser