east coast part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne grote Punt - WaarBenJij.nu east coast part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne grote Punt - WaarBenJij.nu

east coast part 2

Door: yvonnegrotepunt

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 Mei 2012 | Australië, Sydney

Heey allemaal,
Hierbij weer een kort berichtje, dit keer vanuit Dubai.
We hebben een 2-daagse zeiltocht bij Whitsundays gehad. Hier hebben we gesnorkeld in het Great Barrier Reef, met schildpadden en allerlei soorten vissen. Super leuk dus! Verder hebben op verlaten witte stranden gelegen en een aantal eilanden bezocht. Het weer was super..geen wolkje aan de lucht! Na de Whitsundays zijn we doorgereden naar Cairns.Hier hebben we eerst de Millaa Millaa Falls bezocht. Je kon hier zwemmen bij de waterval, wat super koud maar super gaaf was! Hierna hebben we een rustig dagje in Cairns doorgebracht en hebben we een dagtour naar het Great Barrier Reef gedaan. Hier hebben we gedoken en gesnorkeld. Het rif was hier veel mooier dan op Whitsundays waardoor we nog meer verschillende soorten vissen en rif hebben gezien. Daarnaast hebben we schildpadden gezien en gevoerd en zelfs een haai gezien (niet een hele grote, maar toch)! Zaterdag was het weer tijd om terug te vliegen naar Melbourne. Zaterdagavond was er een feest voor koninginnenacht georganiseerd waar we met de hele groep heen zijn geweest. Het feest was super leuk en we hadden echt het gevoel weer in Nederland te zijn. Daarnaast hadden ze zelfs Grolsch bier! Helaas kostte een halve liter 11,50 dollar.. Zondag heb ik Rob het centrum van Melbourne laten zien. Hierna hebben we met de hele groep wat gegeten en zijn we wat gaan drinken bij Ewout en Joel. Maandag was het tijd om onze spullen in te pakken. We zijn nog even naar de universiteit gegaan om afscheid te nemen van Jackie en om Rob te laten zien waar ik twee maanden gezeten heb. Maandagavond ging onze vlucht alweer richting Dubai. De vlucht ging erg snel voorbij ook al duurde het 14 uur. Vandaag hebben we dus onze eerste dag in Dubai doorgebracht. We hebben gemerkt dat het hier stukken warmer (ongeveer 37 graden) en stukken benauwder is! We hebben een winkelcentrum bezocht, dat er stukken luxer uitziet dan in Nederland. We hebben onze ogen hier uit gekeken, niet alleen naar het winkelcentrum op zich maar ook naar echte Arabieren in hun gewaden. We gaan zo nog even het zwembad bij het hotel bezoeken en lekker rustig aan doen.

Liefs,
Rob & Yvonne