Sydney! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne grote Punt - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne grote Punt - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: yvonnegrotepunt

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Vrijdag was het zover…op weg naar Sydney!! We moesten al om 5 uur opstaan om op tijd te zijn. Waar we behoorlijk van stonden te kijken is dat we niet eens ons paspoort hoefden te laten zien. Nadat onze handbagage gecontroleerd was, werd Edine eruit gepikt voor een controle op explosieven. We waren een beetje met elkaar in het Nederlands aan het ouwehoeren over de explosieven toen ik voor de grap ‘boem’ zei. Helaas verstaan mensen dat hier dus ook. De man vond het niet erg grappig en zei dat we geen grappen over explosieven mochten maken. Eenmaal door de explosieven controle zagen we een bordje waarop stond dat je geen grappen mag maken over explosieven dan je hiermee een boete van 5000 dollar boete riskeert…oeps! Onthouden dus voor de volgende keer! De gate ging open, dus wij gingen in de rij staan. Eenmaal vooraan werd mijn ticket gescand en kreeg ik een rood scherm. De vrouw vroeg of we naar Sydney gingen…ja natuurlijk. Bleek dat dit vliegtuig naar de Gold Coast ging…jammer! De tweede keer ging het gelukkig wel goed en mochten we het vliegtuig in. Ik wilde nog even een foto maken van het vliegtuig, maar dit bleek ook niet te mogen. In Sydney hebben we, wonder boven wonder, in 1 keer ons hostel weten te vinden. Het was super benauwd en erg warm! Het was te vergelijken met Nederland bij 30 graden. We zijn naar The Rocks (een oud wijkje met allerlei oude gebouwen) en helemaal over de Harbour Bridge gelopen. Hier hadden we super mooi uitzicht over het Opera House. Eenmaal aan de andere kant zijn we met de trein terug gegaan. ‘s Avonds hebben we met de drie meiden die nu in Sydney wonen wat gedronken bij een chocolateria…namelijk milkshakes van chocolade! Super lekker!
Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we naar het Opera House gegaan. Helaas bleek het vandaag een stuk minder mooi weer te zijn…de paraplu moest helaas weer gebruikt worden. Na hier rondgelopen te hebben, waren we nog behoorlijk moe en zijn we even gaan slapen in het hostel. Na het eten zijn we terug gegaan naar het Opera House en de Harbour Bridge. Hier ging namelijk een ferry naar Manly Beach (1 van de mooiste stranden van Sydney). Vanaf de ferry hadden we heel mooi uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. Bovendien was het al donker en was alles dus mooi verlicht! In Manly Beach hebben we even rondgelopen en het beroemde ijsje van de Mc Donalds van maar 50 dollar cent gegeten. Op de terugweg met de ferry hadden we opnieuw heel mooi uitzicht op het Opera House, de Harbour Bridge en de skyline van Sydney. Eenmaal in het hostel hadden we een nieuwe roommate. Helaas snurkte ze norm, waardoor mijn nachtrust behoorlijk verstoort werd. Ik heb op een gegeven moment m’n mp3 moeten gebruiken om er doorheen te slapen.
Vanochtend was het tijd om richting de Blue Mountains te gaan. Hiervoor moesten we ongeveer 2 uur in de trein zitten. Eenmaal bij het hostel hebben we een Nederlandse jongen ontmoet, die ons veel kon vertellen over de Blue Mountains. Na ons geinstalleerd te hebben in het hostel zijn we richting de Katoomba falls gelopen. Dit is een hele mooie waterval in de Blue Mountains. Hierna zijn we naar een uitkijkpunt gegaan en wouden we op weg naar de three sisters (3 bergen naast elkaar). Helaas konden we hier niet heen, omdat het erg glad was. Ook vandaag moesten we namelijk onze paraplu volop gebruiken. We zijn maar terug gegaan naar het hostel waar we wat gegeten en gedronken hebben.
Maandag zijn we er op tijd uitgegaan om veel te kunnen zien van de Blue Mountains. Helaas waren we nog geen 5 meter buiten toen we erachter kwamen dat we nog geen 100 meter ver konden zien. Wij hebben dus maar de Nederlandse jongen gevraagd of we dan wel wat zouden zien. Blijkbaar kon je dus niets zien van de Blue Mountains als het zo mistig was. Dus wij gingen maar weer op weg naar Sydney. Hij had ons aangeraden om met de ferry naar Watsons Bay te gaan. Dit hebben we dus ook gedaan. Hier hadden we heel mooi uitzicht op de skyline van Sydney. Hier hebben we in een parkje gezeten en zagen we hele mooie papegaaien! Om 4 uur kwam ik op het idee om maar eens te kijken hoe laat de ferry ging, omdat we ons vliegtuig nog moesten halen. De laatste ferry bleek om 10 voor 4 te gaan…een beetje jammer! Wij gingen dus maar eens op weg om te kijken hoe we dan weer in Sydney kwamen. Een jongen wou ons nog even weer duidelijk maken dat er geen ferry meer ging..alsof we dat nog niet wisten!! Gelukkig kon hij ons wel de busstop wijzen. De buschauffeur stapte uit de bus en vertelde ons dat elektriciteitsdraden op de weg lagen, waardoor het verkeer vast zat. Het kon dus wel even duren voordat we in Sydney kwamen. Een vrouw in de bus zag onze zorgelijke blikken en kon ons gelukkig helpen. Er ging nog een ferry vanaf Rose Bay. We hoefden dan niet lang in de bus te zitten en we konden dan alsnog met de ferry…yes! Vanuit de ferry hadden we opnieuw een mooi uitzicht op de skyline van Sydney, het Opera House en de Harbour Bridge. Eenmaal in Sydney zijn we heerlijk uit eten geweest bij de Mc donald’s. Na onze buik weer volt e hebben gingen we op weg naar het vliegtuig. Hier hebben we nog even geshopt en een heerlijke boost gegeten. De vlucht ging snel en na de landing hadden we al snel een taxi die ons weer naar huis bracht! We vonden Sydney wel mooi, maar we vinden Melbourne toch een stuk leuker! De mensen zijn hier veel aardiger en als het warm weer is dan is het hier een stuk minder benauwd! Ook al hadden we niet echt geluk met het weer, toch hebben we een leuke tijd gehad in Sydney.
Dinsdag was het weer tijd om naar de universiteit te gaan. We konden weer heerlijk genieten van het weer (27 graden!), dus hebben we besloten om naar het strand te gaan en hierna te gaan BBQen. Woensdag zijn we opnieuw naar de universiteit geweest waar we op het geniale idee kwamen om weer eens oerhollands te gaan eten, namelijk stamppot wortel! De jongens konden dit natuurlijk ook niet weerstaan, dus het was weer gezellig in ons appartement. Vandaag is het al weer donderdag, wat betekent dat we morgen naar Tasmanie gaan!!
Liefs,
Yvonne

• 28 Maart 2012 - 11:35

Gerard En Mariët:

Wat een leuk verhaal weer, maar dat jullie niet kijken naar wanneer je terug kunt reizen betekend wel dat jullie lekker genieten en geen zorgen hebben.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes uit Losser

• 30 Maart 2012 - 06:58

Oma:

Yvonne,wat hebben jullie toch een geluk met alle reizen, maar ik als Oma snap niet dat je niet eerst kijkt hoe laat de ferry vertrekt maar dat zal wel aan mijn leeftijd lggen.
    Ik ben blij dat je het zo mooi hebt.
    Nog bedankt voor de mooie kaart.
    Je hoeft nog maar een paar dagen te wachten en dan komt Rob al.
    Liefs Oma